środa, 14 marca 2018

KEYENCE KV-H6WE2 Ladder builder

Kolejne wyzwanie to sterownik KEYENCE KV-40T2W.
Może nie byłoby w tym nic ciekawego gdyby nie fakt, że na oficjalnej stronie producenta nie można pobrać demo starej wersji oprogramowania do tego sterownika.
Udało mi się zdobyć linki do programu demo "KV-H6WE2 Ladder builder", które zamieszczam poniżej:





Darmowa wersja ogranicza nas niestety tylko do 50 uruchomień jak również czasowo, gdyż po 2 godzinach pracy wyrzuca komunikat że przekroczyliśmy czas pracy dla wersji demo :)

Na szczęście na moje potrzeby to w zupełności wystarcza.
Aby lepiej zapoznać się z sterownikiem i oprogramowaniem zdobyłem również dokumentację, która jest dosyć obszerna również dzielę się linkiem poniżej:




Niestety przygód nie było końca ponieważ nie miałem kabla żeby skomunikować się z sterownikiem.
Na szczęście w instrukcji producent opisał jak należy go wykonać:

Instrukcja wykonania nie działającego kabla komunikacyjnego


Jakie było moje rozczarowanie gdy okazało się że uszkodziłem sobie port COM w komputerze (SIC).
Wymiana laptopa i zamówienie oryginalnego kabelka (OP-26487 + OP-26486) opóźniło mnie o 3 tygodnie z pracami.
Cóż w końcu jednak otrzymałem kabelek producenta i pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem czy zgadza się jego rosszycie z tym z instrukcji..... I wiecie co? Nie zgadza się (!) Nie wiem czy to było celowe działanie czy jakiś błąd, ale uszkodzony port już wystarczająco osłabił moją wiarę w poprawną dokumentację.
Po podłączeniu fabrycznego kabelka do sterownika komunikacja była poprawna i mogłem pracować dalej.

Wniosek na dziś: Nie ufać instrukcjom :)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonałem kabel do sterownika plc Keyence wg instrukcji producenta, której fragment tu zamieściłeś i działa prawidłowo, więc raczej źle odczytałeś schemat kabla.
    Liniki do programu KV Builder nie działają, ale program demo można pobrać z:
    https://kv-builder.software.informer.com/download/

    OdpowiedzUsuń